Vis enkelt innlegg
Gammel 20-02-11, 13:14   #64
Kanonada
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 122
Kanonada er på en erverdig vei

Sv: Forklaring på insulinresistens

Takk for flott svar, jvb!

Slik jeg har funnet ut at jeg best fungerer nå, så blir det jo på et vis periodisk fasting her også, men det spisende intervallet blir jo noe lengre, ca 8-10 timer, og da blir kanskje ikke fastetiden lang nok? Jeg vil imidlertid neppe greie å faste noe særlig lenger, for selv om jeg er i bedre form når jeg ikke har spist på lenge, så er jeg likevel sulten lenge før. Jeg greier å stagge denne sulten, men ikke i altfor mange timer.

Jeg spiser lavkarbo, men må også telle kalorier, er jeg over 1800 kcal i særlig mer enn 2-3 dager så begynner vekta å gå opp. Så å både være forsiktig med både karber og kalorier begynner å gi noe tynnslitt motivasjon, men jeg kan jo heller ikke slutte fordi jeg da så lett fyker opp i vekt, og det er ikke et alternativ.

Jeg skal innrømme at jeg til tider vurderer ulovlige midler, jeg har jo erfaring med at ting som påvirker forbrenningen har effekt(eksemplevis reductil, går fortsatt sakte ned i vekt,men det går nedover hvertfall. Klarte med reductil 10 kg på et år; 1200 kcal, lavkarbo).

Hvilke prøver bør jeg be om å få tatt, og hvordan bør nivåene være? Jeg tenker nå be om de spesifikke prøver og be om utskrift av resultater slik at jeg selv kan vurdere dem, for det skal vel noe til for at en vanlig lege ønsker å iverksette behandling utfra disse, med mindre man VET hva som kan funke. Jeg må bare kjempe min kamp alene, og selv finne ut hva som skal prøves for legene er jo udugelige:P

Kanonada er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Fedon/Roede-ish Svar med sitat