Tråd: Melk
Vis enkelt innlegg
Gammel 14-06-04, 21:51   #22
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Lise

Så det du sier er at feilernæring, lange kropper,lite fysisk aktivitet og glatte fortau er årsaken til benskjørhet?

Lange kropper gjør det lettere å få et brudd ja... men ikke å få benskjørhet (same gjelder glatte fortau).
Høy levealder har selvsagt noe å si, men bare en faktor og er absolutt påvirkbar av forebygging og riktig kosthold underveis...
Feilernæring... Ja, enig med deg, men jeg tror ikke det er mangel på melk akkurat...
Og når det gjelder medisinering, så har jeg to ting å si:
Ja det har nok en invirkning på benskjørhet, men kansje vi ikke hadde trengt en del av medisinene om vi hadde lagt om til et sunnere kosthold, og kuttet ut melken...?
Melk er også en hemmer for opptak av medisiner. Mange medisiner skal ikke taes sammen med melk, og endel mennesker overmedisineres fordi melken hemmer opptaket i tarmen, og derfor blir leveren belastet med unødvendig ekstra medikamenter, og kroppen får heller ikke en jevn dose fordi melkeinntaket varierer...

lange kropper og glatte fortau gjør at vi lettere får brudd og det er ofte når vi får brudd at benskjørhet oppdages. Fysisk aktivitet er viktig for å forebygge benskjørhet. Hoppe på trampoline skal være svært effektivt for å styrke benbygningen.
Medisinbruken i vestlige land er nok større på grunn av lettere tilgjengelighet, og ja vi hadde nok hatt mindre behov for medisiner hvis vi ikke hadde spist alle de raffinerte karbohydratene.
Hemmer opptaket av medisiner? finnes det dokumentasjon på det? Jeg vet at melk har en nøytraliserende effekt. Hvis noen får i seg syre eller base kan en redusere skadene ved å drikke melk.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat