Vis enkelt innlegg
Gammel 04-08-14, 22:05   #41
Turid42
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 279
Turid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snill

Sv: Auguststartere 2014

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Det er ikke alle som trives med å være i ketose, og ketose er ikke nødvendig for å gå ned i vekt. Spiser du for lite mat, vil kroppen ofte gå i sparemodus og holde knallhardt på kiloene + man føler seg langt fra ok ved å sulte seg.
En annen ting er at varmen som har vært ganske intens dette året kan ha ført til at du har bundet litt vann i kroppen og det er dette som nå har løsnet.
Uansett, det er viktig å finne en måte å spise på som du trivst med og vil fortsette med selv etter at den ønskede vekt er oppnådd.
I starten følgte jeg Hexeberg og lå mellom 50 og 70 karbohydrater pr dag. Med så mye karbohydrater er det mye mer mat å velge i og man slipper å måtte vlege bort f.eks. et frukt av og til. Nå lever jeg på 25 karbohydrater i døgnet og det krever mye mer planlegging og selvdisiplin.

Ja, det er det jeg lurer på, om jeg må gå litt opp på karbene for å opprettholde matlysten. Men saken er at jeg trives så godt i ketose! Kjenner det nesten som en slag "rus", humøret er på topp, og jeg trenger mye mindre søvn (på vanlig kosthold er jeg trøtt om jeg ikke får 9-10 timer). Så på den ene siden har jeg lyst til å holde meg der, men på den andre siden tror jeg det fører til at jeg spiser for lite. What to do? Kanskje Fedon er mer for meg? Men hva skjer med energikicket, har man det på Fedon også?

Takk for svar!

Turid42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat