Vis enkelt innlegg
Gammel 16-06-18, 22:05   #21
CookingWithGas
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 26
CookingWithGas er ny på veien

Sv: Hard innsats til liten/ingen nytte. Trenger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Sofagubben, her.

Egg er den viktigste næringskilden en kan ha, inneholder alt av næringsstoffer bortsett fra Vitamin C. Jeg har levd på 7 egg pr. dag, samt Norvegia, smør og noe kjøtt i to år nå og har tenkt å fortsette livet ut med det. Aldri har verdiene mine på årlig helsjekk vært bedre. Det eneste som forundrer meg er hvorfor det snakkes om faste. Det er rett og slett et fullverdig kosthold i mine øyne. Hvorfor gjøre ting komplisert? ihvertfall om en liker egg.

Jeg trodde eggefaste betydde å avstå fra egg Men jeg skjønner nå at det betyr å BARE spise egg. Litt ekstremt, men her i huset går det i hvert fall med store mengder egg hele tiden.

Men jeg tenker at det er viktig med fiber og c-vitamin i tillegg. Det får du greit gjennom f.eks. brokkoli. Da får du også 50% mer c-vitamin enn med appelsin. Men paprika er jo enda bedre. C-vitamin er den eneste essensielle aminorsyren du ikke får via kjøtt og fisk, ref skjørbuk.

Lykke til!

CookingWithGas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kaloribegrenset lavkarbo med tilstrekkelig protein Svar med sitat