Vis enkelt innlegg
Gammel 14-07-09, 18:36   #22
Maskotten
Medlem
 
Maskotten sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sandnes
Innlegg: 117
Maskotten er ny på veien

Sv: Er det så galt å begrense matinntaket til barn?

Som svar på spørsmålet ditt: JA! Fra mitt ståsted syns jeg det er galt å begrense matinntaket til barnet ditt.

Grunnen til at jeg syns dette er feil (dette er min personlige mening, jeg prøver ikke å angripe deg, men siden du la ut spm så får jeg vel svare ærlig da - Når du begrenser matinntaket til sønnen din, så undergraver du hans primærbehov som er sult og metthetsfølelse. Hvorfor er det slik at mange barn idag ikke har metthetsfølelse lenger? Og overvekten stiger?
Lav fett- høykarbo har de siste 30 årene revolusjonert vår tankegang og gjort oss mer syke og fetere enn noen sinne. Henger dette sammen mon tro?
Konstitusjonelt er vi forskjellige- noen tåler bedre karbohydrater, andre ikke... Når din sønn kan spise og spise uten å bli mett er det en stor rød varselslampe som blinker hos meg!!

Hadde dere kommet til behandling hos meg ville jeg at dere skulle lagt om kosten i 1 mnd for å se forandring.
Han skulle spist lavkarbo- lavkarbobrød, lavkarbo snacks (LK-is, LK-kaker, bær og nøtter). Gode lavkarbomiddager også selvfølgelig. Etter 1 uke vil jeg nesten være sikker på at han ikke har sukkersug lenger, og at han begrenser sitt inntak. Dette er hva jeg har sett erfaringsmessig i min klinikk! Etter den mnd er de fleste så fornøyde at de velger å holde denne livsstilen videre. Det krever endel av dere som foreldre! Det blir mye matlaging, og jeg anbefaler å lage store porsjoner og fryse ned mat for å spare tid. Men hvis dere ser på det som et 1månedsprosjekt, så kanskje dere ser at det er mulig!

Utenom selges noe som heter Sugar Control fra Animal Parade på helsekost. Dette prepatatet er laget for barn og inneholder kun naturlige ingredienser. Formålet er å ta bort sukkersug og dempe apetitt ved å regulere krommangel (som de aller fleste overvektige i Norge har, da vi har lite krom igjen i jordsmonnet).

Håper du ikke synes dette var for krast

Jeg har selv vokst opp med matbegrensing, dette førte til mye rart- snikspising, altfor masse følelser ble lagt til maten, overspising, bulimi i tenårene osv. Etter lavkarbokosthold har jeg fått et nytt liv! Maten er brensel, ikke følelser

Ønsker deg lykke til videre og måtte du få en fantastisk sommer!!
(Kanskje fordel å begynne på lavkarbokosthold etter sommerferien da is og "kosemat" liksom hører hjemme

__________________
Delmål:

Hovedmål:


Sist redigert av Maskotten : 22-03-11 kl 19:27.
Maskotten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketose Svar med sitat