Vis enkelt innlegg
Gammel 27-10-07, 23:18   #1
Eva
Seniormedlem
 
Eva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Oslo
Alder: 65
Innlegg: 769
Eva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt likt

Sluttet med kaffe og mistet fullstendig lysten til søtt!

I dag er det nøyaktig fire uker siden jeg sluttet med kaffe. Det er noe jeg har ønsket i mange år, men det er jo omtrent like vanskelig som å slutte å røyke... Det kostet da også tre dager med kraftig hodepine og soven nesten i døgndrift. Men så kom alle godene. Se nedenstående liste.

*Mange måneders kraftig svien i magen, halsbrann og sure oppstødd er totalt borte.
*Er helt lysvåken når jeg våkner og er våken og klar til jeg legger meg - ikke trøtt i det hele tatt!
*Mine ryggsmerter (ble operert for prolaps i korsryggen for snart to år siden), som har vært tilstede omtrent døgnet rundt de siste 3-4 år er borte, helt borte. De kan hilse på en til to ganger i uken, en time - max to.
*Tennene er blitt hvitere
*Tarmsystemet, fordøyelsen, som var et sant kaos før er helt fullstendig normalt.
*Er mye mer smidig i alle ledd, og tross ryggoperasjon kommer jeg nesten ned og rører gulvet med fingertuppene (med strakte kne).
*Har helt mistet lysten på raske karbohydrater, dvs. kake, is mm. Spiser nå med letthet de langsomme karber som groft brød og masse grønnsaker. Har ikke spist kake siste måned, og de går ofte forbi på jobben. Før ble jeg helt grådig når jeg så et slikt kakefat. Prøvde siste uke å ta litt kake fordi kollegaene synes jeg var kjedelig, og var hard mot meg selv. Tok to teskjeer, men måtte la resten være, det smakte ikke i det hele tatt!

Drikker nå urtete, og ellers bare vann. Lager en kopp Earl Grey en til to ganger i uken, så det er på ingen måte tale om avhengighet lenger. Praktfullt er det!! Kan på det varmeste anbefales!!!

Koffeinfrie klemmer!

__________________
Eva

Minus 13 kg i 2010. Droppet melk, sukker og gluten, i tillegg til karber selvfølgelig!

www.livsmagasinet.no/13-kg-forsvant
Eva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-veganer :D Svar med sitat