Vis enkelt innlegg
Gammel 13-02-07, 08:05   #70
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: O`boy

Opprinnelig lagt inn av tbear, her.

Det er fint at du har fått slått fast at du ikke har laktoseintoleranse, photobscura. Og ja, jeg har lest artikkelen selv - det var i grunnen derfor jeg mente den kunne være relevant for deg.

Jeg ser nå at du skrev at du tåler "alle andre melkeprodukter..", mens jeg merka meg de du spesifikt nevnte, nemlig fløte, rømme, yoghurt, ost etc... Som det fremgår av artikkelen er dette eksempler på melkeprodukter som tåles bedre enn vanlig melk av de som har laktoseintoleranse. For øvrig fremgår det av artikkelen at selv de med laktoseintoleranse vanligvis tåler 5-10 g laktose per dag, dvs tilsvarende 1-2 dl søtmelk. Fløte inneholder vesentlig mindre laktose enn søtmelk og syrnede produkter tåles bedre enn søte. Videre er ulike gulosttyper tilnærmet laktosefri.

Du har nok i prinsippet sikkert rett i at laktose forekommer i alle melkeprodukter, men det er nok slik at mengden og virkningen varierer sterkt mellom de ulike melkeproduktene.

Hei Jeg leste det jeg skrev nå, og det var ikke meninga å framstå som hissig, hehe..
Jeg kan for å beskrive det nærmere føle mageknip o.l. i løpet av bare minutter. Ingen andre melkeprodukter som gjør det for meg.
Nå er ikke dette et STORT problem, da jeg burde kutte ut melk åkkesom (med tanke på kostholdet -induksjon og sådant)(ellers har jeg da heller ikke drukket en dråpe av det på nesten et år).
Snakka om det med mor og far her om dagen, han har det på samme måten, men det er mer periodeorientert for hans del. Han er da også hyperallergiker. Men moren min påstår hardnakket at det er fordi jeg kjører full frys på kjøleskapet, altså kaldest mulig -det har jeg alltid gjort, og hennes påstand er at man ikke har godt av å drikke for kalde drikker. Men vet ikke om jeg kan påstå noe av den samme følelsen av noe som helst annet... Hmmm. Det eneste jeg drikker av kalde drikker er vann, og noen ganger soyamelk.
Jeg får vel bare slå meg til ro med at det er sånn det er, for som sagt så er det ingen big deal, og jeg får den samme tilfredsstillelsen av soyamelk som jeg fikk av kumelk. Jeg var nemlig storforbruker, og kunne tidvis hølke nedpå to liter lettmelk på én dag...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat