Vis enkelt innlegg
Gammel 12-11-14, 07:00   #9
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Økende smerter - reumatisme? Anti-inflammatorisk kosthold?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Du sier det flytter seg rundt, er det stinkende smerter lokalisert litt "på siden av" leddene? Det kan i såfall komme av dårlig blodomløp pga stramme muskler. Jeg har hatt mye av dette særlig i høst, og manuellterapeuten gjorde en test på meg sist. Han løste opp i den ene hofta, men ikke de andre punktene. Det ha nå blitt mye bedre i dét beinet (men verre i det andre ogarmene), så det var nok riktig. Så det hjelpe å tøye godt, og få profesjonell hjelp til å løse opp i leddene.
Ang forverring med veromslag mente han det kan henge sammen med at man spenner seg ubevisst ved kulde, trekk osv, og at leddvesken blir stivere i kulde.

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Siden revmatiske smerter kommer FØR væromslaget og er mer pålitelig enn værmeldingen, så er det nok ikke samme smerter som du/manuellterapauten beskriver.

Dårlig blodomløp har jeg deffinitivt - er veldig ofte kald på føtter og hender selv om jeg er god og varm på resten av kroppen. Selv om jeg ikke engang har prøvd å røyke så har jeg blodomløp som en storrøyker med diabetes!

Den smerten som sitter i lysken for tiden er stikkende, men der lurer jeg på om det er skoliosen i ryggen som gir virkninger ned i bekkenet. De andre smertene er mer ømhet både i "tommelputa" på hånden, inne i albuene og håndleddene og de vanlige som kan komme brått i ankler og knær slik at det plutselig blir vondt å trå ned.

Men som Bente sier - de smertene jeg forbinder med væromslaget kommer definitivt FØR væromslaget, ikke underveis. Jeg tåler kulde greit så lenge jeg kler meg godt og det gjør jeg jo.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat