Vis enkelt innlegg
Gammel 08-09-11, 12:22   #1
Caprifolium
Medlem
 
Caprifolium sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 54
Caprifolium er ny på veien

Fordelingen av fett/protein (trenger litt hjelp)

Sjekket for moro skyld på diett.no etter tips herfra, og fant ut at jeg ligger på et karbohydratinnhold på 60 g i dag. Tror det er ca gjennomsnittlig pr dag, kanskje noe mer enkelte dager.

Fordi jeg er litt i tvil om hva det er ok å ligge på av nivåer under graviditeten vil jeg gjerne ha meninger fra "mer erfarne", både som har vært igjennom en graviditet, og andre, om hva dere tror/vet/antar/mener er ok nivå. Jeg hører så mye forskjellig og blir som sagt litt usikker, føler det er litt ekstra viktig nå. Mange nevner 100 g kh som et ok nivå, men vil anta at det er ok å ligge under også.

Hvis jeg går ut fra at 60 g kh er ok, (47%)hvordan bør ideelt sett fordelingen av fett og proteiner ligge, nå som jeg er gravid? Eller er det kanskje ikke så nøye nå? (jeg lurer på om fettintaket kan bli for høyt siden jeg spiser såpass mye kh feks...håper å unngå å telle, men kjenner jeg ble litt i tvil nå)

Takknemlig for meninger og tanker

Caprifolium er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF tilpasset graviditet. Svar med sitat