Vis enkelt innlegg
Gammel 11-01-06, 15:51   #36
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Opprinnelig lagt inn av Nille

Atkins tillater ikke alkohol under induksjons perioden (de første 14 dagene) og før man har fått vekttapet "igang" - gjerne et stykke uti vedvarende. Og om du drikker vin mens du er i "slankedelen" av Atkins så bør det begrenses til et glass eller to - og ikke hver uke heller. Jeg drikker vin. Når jeg er på Atkins vedlikehold tillater jeg meg noen glass i ny og ne. Men jeg tåler jo mye mindre enn jeg gjorde før, - så det begrenser seg selv

På Ketolyse tillates det vin fra begynnelsen, MEN I BEGRENSEDE MENGDER. Et glass eller to er OK, men drikker du en flaske vin hver helg (dvs. 4 glass +) så må du regne med at det kan forstyrre vekttapet ditt den uka uansett om du går på Ketolyse eller Atkins. Hvor mye kroppen din tåler er endrer seg ikke, - kroppen din vet ikke hvilken filosofi du følger - dessverre. Her må folk prøve seg frem. Du finner fort ut om du kan "kose deg" hver helg og eventuelt med hvor mye. Tar du av er det jo flott - stanser vekttapet opp - ja da kan det være vinen ! (Det er det en del som har erfart, det er derfor du må prøve deg frem for å finne ut hva akkurat DU tåler !)



De med stoffskifteproblemer bør unngå bruk av soya da da soya hemmer utskillelsen av hormoner i skjoldbrusk kjertelen og kan virke negativt på stoffskiftet. Det er dokumentert i flere store forskningsposjekt (ref. Mary Shomon "The Thyriod Diet"). Jeg liker ikke smaken av soya og tåler det dårlig. Også her er det forskjellig hva folk tåler. Man må prøve seg frem. Det er visst forskjell på gemanipulert soya og IKKE genmanipulert soya også. Men har man ikke spesielle behov for å bruke soyaprodukter (som laktose intoleranse eller lign.) er min klare mening at man bør ligge unna.



Bevegelse kan gjøre underverker. Anbefaler Pilates ! Det er rolige bevegelser som er godt for både kropp og sjel !!

Lykke til på Ketolysekuren - den er lett å følge og jeg har ikke hørt om noen som er misfornøyde enda

Hei
For det første ketolyse soyaprotein er ikke genmanipulert.
Mange har gjennomført ketolysekuren med store vekttap uten å ha hatt problemer med forbrenningen , som jo heller øker i ketose.
I Asia spiser de mye soya på mange måter, men neppe renset soyaprotein
De er generellt ikke så overvektige som oss, så mya annet er sikkert viktigere enn den beskjedne bruk av soya som KAN være en del av en slankekur.
Og Ketolyse jobber med å lage en bakemiks uten soyaprotein, nettopp på grunn av smaken, som en del ikke liker noe særlig.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat