Vis enkelt innlegg
Gammel 12-01-06, 11:06   #42
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk
Smile

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Opprinnelig lagt inn av Nille

Torkil ! Åh, det det var godt - da forstår vi hverandre !

Bolla Piggsvin ! Vi krangler ikke vi vettu, vi bare diskuterer ! Jeg tar også progesteron krem mot PMS plager (hetetokter og nattsvette). Har blitt helt kvitt plagene og nå, etter 6 mnd kom mensen tilbake. Vet ikke om jeg liker det så godt..... Jeg måler ikke om jeg er i ketose (har ikke stix engang - heiv dem for lenge siden), men jeg regner med at jeg er det på grunn av bl.a. smaken i munnen/ånden. Interessant tema - er man lettere i ketose og muligens forbrenner mer med progesteron krem ?? Eller er det andre årsaker ? Jeg har ikke sett noe dokumentasjon på dette noe sted, men det er jo i tilfelle en interessant bieffekt for oss som nærmer oss eller er i overgangsalderen !

Torkil ! Har du noen tanker om dette her ?

Hei
Det med hormonene er nesten mer innfløkt enn vitaminer og mineralers innvirking, Kartet blir veldig uoversiktlig. Men mensen kan komme tilbake når man kommer i ketose. Det skyldes i de fleste tilfelle at insulinresistensen reduseres kraftig, og pco- symptomer / mannlig hormonovervekt reduseres. Jeg har sett det hoe en del midaldrene kvinner som er godt overvektige og starter på ketolysekuren.
Om progesteronkremen har noe å si, neppe, men det kan jo være dråpen som får begeret til å flyte over.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat