Tråd: Angst!
Vis enkelt innlegg
Gammel 18-10-12, 16:58   #3
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Angst!!!!

Den tickeren i signaturen min har vist "0.2 kg to go" siden... februar. Sånn for å illustrere at jeg også vet hvordan det er å være nær målstreken.

Jeg har tenkt mye og lenge på dette med om jeg ønsker å endre eller justere kostholdet mitt når vedlikehold heller enn fortsatt vekttap blir prioriteringen. Svaret er litt blandet - jeg trives godt med det ketogene kostholdet mitt, og vet veldig godt hvordan kroppen min håndterer det, så det er fint og trygt. Trygghet skal ikke undervurderes. Det er enkelte naturlige matvarer jeg kunne tenke meg å se om jeg tåler mer av, men i det store og hele tror jeg at jeg allerede har et kosthold som egner seg for min kropp også etter "slankingen".

Det viktigste er vel hva du vil og ønsker, selv. Er det noe du savner? Er det noen grunn til å ikke fortsette slik du har det nå?

Og - kjenn på egen kropp! Det handler om mer enn tall og tabeller - kroppen min reagerer veldig forskjellig på en gitt mengde karbohydrater fra nøtter enn samme mengde fra iskrem, for eksempel - og det er helt klart med på å gjøre det lettere å velge det ene fremfor det andre.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat