Vis enkelt innlegg
Gammel 28-07-05, 21:21   #10
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av themonk

Hei.
Først til Nille:
Nå må jeg nesten få sitere deg: "Alle er forskjellige og trenger forskjellige dietter."

Det er jo det jeg sier jo...... at hun må finne ut hva som funker for henne - har du bare skumlest her eller

Opprinnelig lagt inn av theMonk

Du sier at man ikke må regne med å gå ned noe særlig i vekt hvis man spiser karbohydrater en gang i uka. Dette gjelder sikkert for deg, men for andre vil dette være helt nødvendig for å fortsette å gå ned i vekt.

Jada jeg vet at noen må det, og jeg sier også at for mange funker det. Men svarer jeg på grunnlag av at hun har stått stille i 2 mnd. Står vekten stille i 2 mnd vil det første rådet en vil få være å prøve å kutte ut denne dagen/endre programmer fordi kropen rett og slett har vennet seg til den. Skjønner ???

Opprinnelig lagt inn av themonk

Plagene du snakker om med oppblåsthet o.l. kommer enten av feil valg av matvarer eller soppinfeksjon i tarmen. Dersom man spiser mye proteiner og fett sammen med karbohydratene, så vil man helt klart bli oppblåst, men dersom du spiser en skål med havregrøt så er dette helt uproblematisk hvis du ikke har sopp.

Jeg sier ikke at alle får slike plager. Det kommer an på hva matvarer en tåler - og ja, for mange er matvarene jeg nevner "feil valg" fordi man ikke tåler dem !! Det har ikke nødvendigvis noe med sopp å gjøre. Jeg har aldri hatt sopp men tåler karber som pasta, ris, havregrøt etc dårlig. Gikk jeg ikke nok i detaljer her kanskje ???

Opprinnelig lagt inn av themonk

Det er heller ikke riktig at man slutter å brenne fett hvis man gjør dette. Hvis du spiser havregrøt til kvelds og går og legger deg en times tid senere, så vil du være tilbake igjen til normalen etter frokost dagen etter. (Nå snakker vi generelt her. Jeg er klar over at det ikke virker på denne måten for alle.) Man er ikke avhengig av å være i ketose for å forbrenne fett.

Her er det ikke snakk om et måltid - her er det snakk om en spisedag.
Jeg sier heller ikke at man være i ketose for å forbrenne fett, men at kroppen forbrenner det som er lettest tigjelgelig brennstoff først. Det er raske karber/sukker og alkohol stort sett.

Jeg kunne ønske du kunne lese svaret skikkelig ut fra sprøsmålet som stilles og spørsmålstiller sin situasjon før du protesterer så voldsomt ...... Du er flink og kan veldig mye .... og forslaget du kommer med er kjempeflott det, og slik en oppkarbing helt klart skal gjøres etter boka. Vet ikke helt om det regnes som en "spisedag" i den forbindelsen Chumpsy mener....Vet ikke helt om det var havregrøt hun hadde tenkt seg liksom...... Men jeg har muligens misforstått.....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat