Vis enkelt innlegg
Gammel 03-03-10, 19:01   #11
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Ny Norsk Forskning på Ketolysekuren

Er navnet ketolyse-kur beskyttet tittel da? Jeg tolker "ketogenic diet" som det samme opplegget. Men det hadde jo vært interessant å se hva objektene (forsøktpersonene) faktisk spiste. Og når de eksluderer en person for å være i ketose, så gjør det meg mer skeptisk.

Bruker jo litt ulike begreper i teksten da.
low carbohydrate diets
ketogenic diet
low carbohydrate ketogenic diet

Dette fikk de på lavkarbo:
Participants in the
Lc+Ex group were given information on the rationale and implementation of the dietary
intervention and were given a commercially available book on a low carbohydrate ketogenic
diet (Slank med ketolysekuren: en enklere vei til et lettere liv; “Slim with ketolysis: A simpler
way to a lighter life”) [40] in addition to handouts. The preparation of food was self
administered. No restrictions were made regarding energy content, fat and protein content or
fatty acid composition. The only restriction was on intake of carbohydrates, and the goal was
to restrict carbohydrate intake until ketone bodies were detectable in the urine. The presence
of ketone bodies was detected with a semi quantitative method using urine reagent strips
(Ketolyse AS).


Alle referanser fra: http://www.nutritionandmetabolism.co...-7075-7-17.pdf

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat