Vis enkelt innlegg
Gammel 03-03-10, 19:02   #13
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Ny Norsk Forskning på Ketolysekuren

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Enda mer (fra studien):
"One participant in the Lc+Ex group did not complete the study due to personal
reasons. Another participant in the Ex group had reduced her carbohydrate intake to a level
that induced ketosis. The dietary records from this participant further supported this finding
and revealed a dietary pattern similar to that of the Lc+Ex group. As a consequence, data from
this participant were excluded. Thus, the final analyses included 16 participants."


Med andre ord - den deltakeren som var i ketose, ble ekskludert fra studien!

Med all respekt, Torkil. Denne var drøy. Å ta Påls forskning til inntekt for din egen kommersielle kur, hører ikke noe sted hjemme.


Hvis du leser avsnittet du har sitert en gang til og svært grundig, tror jeg du ser hvorfor deltakeren som kom i ketose, ble utelukket fra studien:
Den deltakeren hørte nemlig ikke til i den ketogene gruppen (Lc+Ex), vedkommende skulle bare trent og ellers spist vanlig (the Ex group). Det var altså av hensyn til å få det korrekte resultatet, der gruppene kunne sammenlignes på korrekt måte.

Innledningsavsnittet til studien forklarer gruppene: "The aim of the present study was to compare the effects of 10 weeks resistance training in combination with either a regular diet (Ex) or a low carbohydrate, ketogenic diet (Lc+Ex) in overweight women on body weight and body composition."

Og som flere har sagt, studiens overskrift "Resistance training in overweight women on a ketogenic diet conserved lean body mass while reducing body fat" forteller jo tydelig at den handler om effekten av ketogen diett …

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat