Vis enkelt innlegg
Gammel 29-03-07, 13:39   #3
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Migrene borte??

Dersom en har migrene som utløses av blant annet lavt blodsukker, så er det grunnen. Når en får veldig lavt blodsukker, så utløses diverse stresshormoner som forandrer diameteren på blodårene, før de så trekkes sterkt sammen etterpå og dermed utløses visse smertegivende stoffer.
En kan jo også få migrene av stress, så da skjer dette mer direkte.

Jeg leste for mange år siden en bok av Rodolfo Low. Den forklarte hvordan lavt blodsukker forårsaket migreneanfall hos disponerte.
Så alt da begynte jeg å forsøke å få så jevnt blodsukker som mulig, men altså ved å spise ofte. Husker at han sto for totalavhold av sukker og alkohol, og var nok ikke helt der ennå... Det hjalp imidlertid. Så lenge jeg var supernøye med ikke å gå for lenge mellom hvert måltid, så ble jeg mye bedre.
Først da jeg fant ut av lavkarbo, løste det seg helt.

Husker ikke helt hva den boka heter nå, men den er gått ut av salg. Den kan imidlertid lånes på biblioteket.

Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat