Vis enkelt innlegg
Gammel 05-07-11, 13:36   #21
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Plutselig overfølsom for kaffe?

Opprinnelig lagt inn av fett-nok, her.

Hei!

Dette høres ut som meg for 15 år siden.
Fikk fall i blodtrykket og "svimeav-følelse".
Det skjedde plutselig(drakk til vanlig 7-10 kopper kaffe pr dag) og vips så tålte jeg det ikke lenger.
Dette ble notert hos lege som "akkutt koffeinallergi", og det stemmer nok.
Siden det har jeg prøvd meg av og til på en kopp, kan gå bra hvis jeg akkurat har spist og drukket, men utover det er allergien stabil, jeg har fortsatt koffeinallergi.

Oi! Kanskje jeg endelig har funnet forklaringen på hva som skjedde med meg en jul for mange år siden! Jeg pleide ikke drikke kaffe til vanlig, men i jula hadde vi kaffe og dessert hver dag - og hver dag ble jeg plutselig stup trøtt, det føltes som jeg holdt på å besvime og måtte legge meg på sofaen og lå der en stund nærmest i koma ... har alltid lurt på hva det der var!

Har aldri hatt det sånn siden, men er ikke veldig kaffetolerant - mer enn én kopp gjør meg kvalm, pulsen øker og jeg føler meg stressa og "gira", samt at jeg noen ganger blir bråsulten (blodsukkerfall?). Jeg drikker kaffe bare en sjelden gang, derimot drikker jeg te hver dag, flere kopper daglig og merker vanligvis ikke noen problemer i forhold til det.

Men til dere som tåler kaffe dårlig, jeg har fått råd om å helst drikke espresso (eller americano, som blir mest likt vanlig kaffe), fordi til tross for at smaken er sterkere, så er det faktisk mindre koffein i det.

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat