Vis enkelt innlegg
Gammel 02-03-10, 23:17   #46
Marika
Medlem
 
Marika sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 53
Marika er ny på veien
Smile

Sv: Lavkaloridiett

Følte nå veldig trang til å komme med en ørliten kommentar etter å ha fulgt denne lille "disputten". For det første; jeg er anorektiker. Har lagt på meg litt nå (50 kg / 179 cm høy - var nede i 44 kg for noen mnd siden - dødelig syk), og jeg kan ALT om lavkalori-kosthold. Nå spiserjeg meg sakte men sikkert oppover i vekt. Men problemet mitt er karbohydrater! Levde på kun et fåtall Vita Plus knekkebrød med mager skinke / ost, og ved økt matinntak for å øke vekten ble det kun til økning av antall knekkebrød. Og dermed karbohydrater. Og det gjør meg syk! Akkurat som Photobscura beskriver. Jeg tåler det ikke! Etter å ha lest og lest på forumet her har jeg sakte men sikkert begynt å få tillit til at man kan prøve å spise noe annet, og andres erfaringer med helsemessige gevinster ved å kutte ned på karbohydrater og spise mer variert og fettholdig mat har gitt meg trygghet og motivasjon. Her er det MYE unik kunnskap om mat og HELSE! Det gir meg motivasjon og HÅP! Og til deg Katrikvinn må jeg bare si at jeg ikke begriper hvorfor du gidder å engasjere deg i dette forumet når du er genuint imot lavkarbo. Benytt deg av dietten med lite kalorier om det er det du har tro på. Om man legger litt om på kosten, og spiser færre karbohydrater og mer av f.eks. proteiner (og fett - selv om jeg må innrømme at det er svært vanskelig men at jeg jobber med det), følger man ikke lenger en diett. Og det er deilig; da trenger man ikke lenger bekymre seg for hva som vil skje om man slutter med dietten.
Men uansett - lykke til
Og til alle som legger inn egne erfaringer om alt fra virkning av søtningsmidler til inspirerende oppskrifter: Takk

Marika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat