Vis enkelt innlegg
Gammel 13-08-16, 07:25   #6
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Funker lavkarbo flere ganger?

Det funker flere ganger. Mitt første lavkarboforsøk og -suksess var for 10 år siden, minus 15kg på et halvt år. Jeg trodde jeg skulle holde vekten ved å spise "normalt", men det gikk bare ikke, og det krøp sakte men sikkert opp igjen og litt til, så for 2 år siden tok jeg meg sammen, og minus 20kg på ett år, inkludert ganske mye mosjon/trening. Men desverre, pga fysisk skade og lite aktivitet, så kom nesten alle kiloene tilbake i fjor. Nytt forsøk i år, og minus 12kg på et halvt år, og resten skal også bort.

Jo, lavkarbo funker flere ganger, og når det funker flere ganger så forteller det meg at min kropp og mitt stoffskifte og min forbrenning ikke tåler karbohydrater noe særlig og at jeg nok må leve med et slikt kosthold resten av livet. Men som sylvester er inne på så tar jeg lavkarbolivet mitt med ro nå, jeg stresser ikke og lar vekten gå litt opp og litt ned så lenge jeg går ned på lang sikt.

Selv har jeg god erfaring med litt faste for å få fart på sakene, f.eks. bare ett eller to måltider om dagen i noen dager for så spise fire-fem måltider noen dager, småspise hele dagen, så faste igjen.

Du har ikke holdt på i mer enn to måneder og det tar noen ganger litt itd før kroppen omstiller seg til lavkarbo. Her vi alle forskjellige, men ikke gi opp.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat