Vis enkelt innlegg
Gammel 10-06-09, 14:29   #20
Mistral
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 190
Mistral er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

I følge ernæringsekspertene skal overflødig fett forsvinne ut via avføring, derfor skal det i teorien ikke ha noe å si om man får i seg mer fett enn de tilmålte prosentene. Dette gjelder selvfølgelig kun på lavkarbo. Spiser man mye fett og mye karbohydrater vil kroppen lagre fettet.

Jeg tror man må ta høyde for at vi er forskjellige her, altså. Metabolismen fungerer forskjellig fra person til person, og vi er tydeligvis mange her som erfarer at det IKKE fungerer å spise ubegrensede mengder fett.

Mitt problem er at jeg ikke blir så mett av alt fettet som jeg "burde" bli, ifølge teorien. Spiser jeg fett til jeg blir mett blir det veldig mange kcal, og vekta står stille eller går opp. Tanken bak det at man ikke skal telle kalorier er vel at appetitten skal regulere seg selv på denne dietten, ikke at kroppen automatisk vil håndtere overflødig fett som overflødig og sende det ut med avføringen?

Når dette da ikke fungerer for noen, altså at appetitten ikke reguleres som den helst burde, ja, da må de det gjelder finne andre måter å få dietten til å fungere på.

Jeg blir som sagt ikke tilstrekkelig mett av fett, og det eneste som fungerer for å holde både karbohydrater og kcal nede og samtidig bli mett, er å spise mye proteiner. Jeg spiser mye mer enn 1,5 gram pr kilo kroppsvekt per dag, og skulle ønske jeg fant en annen metode, men å bare kjøre på med fett fungerer altså ikke – for meg.

__________________


Mistral er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat