Vis enkelt innlegg
Gammel 20-02-13, 16:36   #2
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Er Atkinsbarer en grei måltidserstatter?

Tja. Du kommer til å få mange "nei!"-svar. Det sunneste og lureste og smarteste vil alltid være å spise ordentlig mat og ting som ikke har lange rare ingrediens-lister med ord man ikke engang kan uttale.

Det er dog forskjell på folk. Noen får blodsukkerstigning av maltitol, andre gjør det ikke. Noen får økt søtsug av å spise ting som smaker søtt, mens andre ikke har problemer med det. Og noen får mageproblemer av slike sukkerfrie produkter - mens andre tåler det greit. Noen stagnerer i vekt av alt som ligner sjokolade og andre "erstatninger". Det er dessverre umulig å gjette hva som gjelder for akkurat deg.


Jeg har måttet ty til slike barer som måltidserstatninger titt og ofte gjennom vekttapet mitt selv (kronisk sykdom gjør hverdagen litt uforutsigbar iblant), og, ja, vekta forsvant jo åkke som. Jeg har også kontrollert med blodsukkermåler og funnet at en atkinsbar ikke påvirker blodsukkeret mitt mer enn et par egg ville gjort. Når jeg nå helst IKKE spiser sånt, er det fordi jeg virkelig mye heller vil spise ekte mat.


Ikke noe klart svar altså, bare et vitnesbyrd om at ja, det går an, men nei, det går ikke nødvendigvis an for alle.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat