Vis enkelt innlegg
Gammel 30-06-09, 00:56   #52
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Forklaring på insulinresistens

Det har mye å gjøre med at insulinresistens har blitt en del av "normalen". Vet ikke helt hvorfor det er sånn, mye makt innen de høyere seter besatt av "kostholdseksperter" som fortsatt gir råd til diabetikere om å kutte ut smøret på brødskiva .
Men det er et faktum (dog et trist ett) at f.eks normalverdiene innen c-peptid er skrudd kraftig opp, og dermed er det mange som ikke blir fanget opp før de faktisk har fått diabetes.
Det er kanskje omtalt her før, men de verdiene som opereres med i dag, og har blitt det siden tidlig 2000-tall, er utarbeidet og utregnet på grunnlag av gjennomsnittet på en studie gjort på femti år gamle hjertesyke menn. Jeg er knapt tredve, og ellers helt frisk, hvordan jeg skal settes opp mot et sånt grunnlag er horribelt, og det var virkelig på randen for min del før insulinresistens ble oppdaget, sånn sett var jeg "heldig".
Likevel vil ikke legen min behandle meg med metformin så langt, ettersom jeg er så tett innpå normalverdiene, enn om han ellers har vært til mye hjelp mtp kostholdsendring.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat