Vis enkelt innlegg
Gammel 25-01-06, 23:24   #19
silje
Seniormedlem
 
silje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.432
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

Sv: Mange av dere er på ville veier

hei!

dette var et nyttig innlegg synes jeg, selv om jeg er usikker på om jeg har nok kunnskap til å være helt enig eller helt uenig.

men jeg må si at jeg ofte har syntes at forskning/artikler som viser noe annet enn det vi tror på her inne, blir latterliggjort, og beskrevet som feil.

som en relativt ung jente som driver med mye fysisk aktivitet vil jeg være litt skeptisk til å prøve skaldemanns diett - det er sant som flap sier, at denne dietten virker er faktisk kun dokumentert på en person. selv om vi etter alt vi vet om kropp og kosthold, skjønner at den vil virke.

jeg føler også at det kan være en veldig fokusering på å velge de riktige produktene med de riktige merkene og de riktige mengene.. og at man skal spise ditt og datt for ellers så virker omtrent ikke kroppen. av og til føler jeg at det nesten er et slags snobberi, og jeg lurer på hvor nødvendig det faktisk er.
mange som får spiseforstyrrelser får det av et behov for å i det minste kunne kontrollere noe.. det ville være så enkelt her, for det er så lett å bli FOR opptatt av det en putter i seg.. for meg blir dette litt feil, selv om jeg skjønner at en er nødt til å gjøre det riktig for faktisk å gå ned i vekt.
for meg har det vært sånn at jeg av og til har måttet tatt pauser fra lavkarbo.no og senket skuldrene litt for ikke å bli helt gal..

når det er sagt, så hadde jeg aldri klart å gå ned så mye jeg har gjort uten lavkarbo.no, og jeg er ikke ute etter å ta noen spesielle, jeg har utelukkende positive ting å si om dem som jeg har hatt kontakt med. men jeg savner at vi er mer kritiske til oss selv og viser en mer ydmyk holdning til forskning som ikke nødvendigvis støtter vårt syn.

mvh silje

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat