Vis enkelt innlegg
Gammel 25-06-14, 14:11   #18
Ethereal
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2013
Alder: 40
Innlegg: 306
Ethereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt av

Sv: Kjøp av produkter utenfor EØS

Opprinnelig lagt inn av Darwin, her.

Ta en titt på denne artikkelen. Den burde si alt:

http://www.theguardian.com/business/...-promote-drugs

Nope. Den sier ingenting som ingen med allmennkunnskap som man får selv av å se den romantiske komedien "Love and other drugs" ikke vet. Du argumenterer med så forferdelig mange ting på en gang og mener så at den artikkelen forteller alt. Ja, leger har fått påskjønnelser i utlandet for å anbefale et antidepressiva av samme type over et annet. Det er lovlig i f.eks USA, og det er forkastelig. Men samtidig har vi for få alternativer som smertestillende her i Norge utover Paracet og Ibux? Har du vært på et apotek i det siste? Fått spørsmålet "vil du bytte til xxx synonympreparat", som er billigere? Folketrygdeordningen ville ødelagt bestikkelser til leger ganske fælt, altså!

Og igjen, du snakker om utlandet, og hvordan de har lavere terskler, og ser ikke hvordan det at Norge er verdens fjerde (iflg.siste statistikk) minst korrupte land, og at det at vi ikke kan innføre ting fritt OG at vi har et temmlig gjennomregulert samfunn beskytter oss. Som f.eks. mot vår egen dumdristighet og desperasjon etter å prøve nye ting. Men leger i Norge mottar nok enorme summer i bestikkelser, eller blir utsatt for trusler fra Big Pharma?!?

At medisinindustrien er tungrodd, ja, den er jeg med på. Det tar lang tid før nye behandlingsmetoder kommer på markedet. Det er litt dumt, men det forhindrer også dødsfall og andre alvorlige følger av medikamenter som senere viser seg å ha stygge bivirkninger. Og at vi trekker tilbake og forbyr ting som Reductil her i Norge, som var i salg på hvit resept og veldig dyrt en stund, fordi det viste seg å kunne være farlig. Litt treigt kan vær veldig trygt.

Jeg tror jeg har sagt mitt, jeg.


Sist redigert av Ethereal : 25-06-14 kl 20:55.
Ethereal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberalt, men disiplinert lavkarbokosthold Svar med sitat