Vis enkelt innlegg
Gammel 07-09-09, 16:34   #1
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Noen som har erfaring med chaga? (Sopp)

En kamerat av meg har begynt å plukke med seg Chaga om han finner det når han er i skogen. Det er en slags sopp som visstnok også er en type kreft på bjørka. Den kalles også bøkkreftkjuke, men er ikke direkte en kjuke. Av navnet så vokser den kun på bjørk.
I følge kameraten min som har greit med peiling på urter og naturmedisin så skal dette være et av de meste effetkive antioksidantkildene som finnes, og at det er typ over 1000 antioksidanter i det, uten at jeg vet hvordan det måles.
Jeg finner svært lite info om et på nettet, så jeg lurer på om noen har peiling?
Han lager avkok, ca en kubikkcm sopp på en liter vann. Jeg smakte på det i dag, drakk kanskje litt mindre enn en tekopp, og en liten stund etterpå så begynte det å prikke behagelig i hele kroppen, som en liten oppvåkning.

Hadde vært artig om noen vet noe mer om det, og har erfaringer.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat