Tråd: Dr. Hexeberg
Vis enkelt innlegg
Gammel 17-03-11, 15:49   #1
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Dr. Hexeberg

Ser at det er veldig lite av Dr. Hexeberg her, og vanskelig å bla seg gjennom alle trådene som hun er nevnt, da det er mange nok av de, og mange tråder har flerfoldige sider.

Dr. Hexeberg baserer kosten sin på LCHF, noe som jeg gjerne kan tenke meg å begynne på etter å ha lest side opp og side ned om Dr. Lindberg, Skaldeman, Atkins og ketolysekuren.

Dr. Hexeberg har et daglig inntak av 60g KH, ettersom jeg leste i en tråd jeg fant frem. Dette er vel øvre grense for lavkarbissene?
Ser at noen snakker om ett daglig inntak av 20-25g KH, andre har 30-50g KH som livsstil.

For meg er det supervanskelig å finne måltider for en måned (for jeg vil gjerne ha variasjon for hver dag).
Fant et doc.-dokument som en hadde kopiert mange forskjellige måltider herfra og limt det inn, slik at han/hun hadde fått 97sider med oppskrifter i ett word-dokument.

Lastet ned denne, men selvsagt så står det ikke kcal og KH for alle måltidene der.
Kunne gjerne tenkt meg å leve på det en liten stund (2-3 uker), til jeg har nådd idealvekten min, for så å gå over til Dr. Hexeberg.

For jeg er litt redd kroppen min vil stoppe å gå ned i vekt/fettprosent når jeg går over til Hexeberg sine matforslag i kokeboken hennes da mange her synes at 60g KH er litt vel mye for å være på lavkarbo.

Jeg får egentlig "hjernevri" av å sitte å lese om at man ikke skal ha mer enn 20-25g KH om dagen, og jeg tenker egentlig sånn at hvis man gjør det, så går man opp i vekt igjen.

Selvsagt VET jeg at det ikke er sånn, men har fått inntrykket av at folk vil ha det til at det skal være sånn når jeg leser div. tråder her inne.
"Nei, nei, det er ikke vanskelig å holde seg på 20-25g KH om dagen".
Jo, for meg er det nettopp det når jeg ikke har snøring på hva man skal spise. Og da vil jeg tilbake til det word-dokumentet igjen: Der står det ikke hvor mange gram KH i mange av måltidsforslagene.

Det er nok selvsagt mange eksperter her inne ang. måltider, hvor store måltider osv. Og det er vel selvsagt mange forskjellige meninger om hvor mange måltider man skal spise om dagen. JEG SIER 5 MÅLTIDER om dagen (3 timers mellomrom) for at ikke kroppen skal gå i "sparebluss" og tro det er "hungersnød" på gang.
Andre vil si 2-3 måltider om dagen, da de kanskje har litt større energiinntak i hvert måltid.
Uansett, alle har vi forskjellige meninger, og velger jeg å spise 3 hovedmåltider om dagen + 2 mellommåltider, ja, så gjør jeg det.
Om du velger 2 måltider om dagen, ja, så gjør DU det.

Nå kom jeg kanskje litt "off-track" her, men tilbake til Dr. Hexeberg:
Hun anbefaler blant annet litt frukt nå og da, 5 måltider om dagen, litt kos i helgene med hjemmelaget sjokolade osv. Men så og si ingen belgfrukter, noe som Dr. Lindberg gledelig slenger på måltidene sine.
Dr. Lindberg har en mer "frihet" for antall gram KH om dagen, ettersom jeg har lest meg til.
Og ettersom jeg har forstått, har Skaldeman det minste inntaket av antall gram KH om dagen. Noe som er uaktuelt for meg - for litt KH skal kroppen ha, mener jeg.

Da jeg trener 3 ganger i uken når jeg nå går på easylife-shakene, vil jeg gjerne øke til 4 ganger i uken når jeg går over til matforslagene i word-dokumentet (om 2 uker), og 5 ganger i uken da jeg går over til Dr. Hexeberg sitt matoppsett (om ca. 5 uker).

Gidder ikke shakene mer etter å ha gått på dem i 7 uker nå + 2 uker igjen.
Har selvsagt gått ned 18,6kg og fra 35,9 i fettprosent til 26,6% på 7 uker med shakene, vi får se hvor mye jeg har igjen om to uker. Målet mitt er å gå ned 30-35kg.
Går vel selvsagt opp noen kilo ettersom jeg trener såpass som jeg kommer til å gjøre, men hovedmålet mitt er å gå ned til en fettprosent under 15%, som er sunt for gutter/menn.

Har du noen tanker/meninger/filosofier om Dr. Hexeberg så skriv for all del her og del det med resten av oss! Setter gjerne pris på det!


Mvh Phrode.

  Svar med sitat