Tråd: Matallergier
Vis enkelt innlegg
Gammel 24-08-12, 19:02   #5
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Matallergier

Opprinnelig lagt inn av Ada, her.

Hei, hei.

Har nettopp funnet ut at jeg er allergisk til en del mavarer, blandt annet kumelk, egg, kasein/ostestoff, boenner, soyaprodukter og kli. Lurer med dette paa om det er andre paa lavkarbokosthold som har samme problemer? I saa tilfelle, hva spiser dere i steden for feks. ost og roemme? Selv om jeg fortsatt kan kose meg med kjoett, fisk og groennsaker, kjenner jeg at dette kommer til aa blir veldig utfordrene. Elsker ost og roemme

Jeg trodde ikke jeg kunne greie meg uten ost på brødskiva/knekkebrødet. Etter å ha hatt det fast på maten i snart 4 tiår måtte jeg slutte nettopp pga kumelkallergi. Jeg har gått over til snøfrisk i "fast form" laget på geitemelk; den har litt særegen smak men jeg har vennet meg til det og nyter nå hvert et tygg. Blander litt snøfrisk smøreost i mat som "erstatning" for rømme i maten, men vær obs; i den er det 20% kumelk, resten geitemelk.

Ellers fungerer det helt greit å være veldig matallergisk på dette kostholdet. Og...etter at jeg fjernet alt jeg ikke tåler så krymper vekta sakte og sikkert nedover noe den ikke gjorde før jeg kuttet ut alt

Prøv deg fram, kjenn hvordan kroppen din fungerer. Lykke til!

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat