Vis enkelt innlegg
Gammel 18-12-11, 23:33   #18
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Irritabel tarm og lavkarbo - hva kan jeg spise?

Helt enig med Nerthus at det finnes mange gode fettkilder om man kutter meieriprodukter. Feks kalpressede oljer( raps og oliven feks), avokado, du kan lage majones, klarne smør og stå igjen med fettet og ikke melk, for ikke å glemme fet fisk, fett kjøtt osv.

Jeg føler at jeg reagerer på melkeprodukter og gluten. Før jeg la om igjen( ja, jeg har hatt en kjempelang sprekk), så var magen i ulage hele tiden, måtte på do etter hveert eneste måltid, luft og vondt.. Dette forsvant med en gang jeg la om, men jeg reagerer nå nesten like mye på feks fløte som jeg gjør på maltitol nå.. Små mengder går greit.. Det går fint an å holde seg til smør, men jeg prøver minst mulig meierivarer.
Nå har ikke jeg noen diagnose pga mageproblemene( fordi jeg ville se om det ordnet seg ved å legge om til ketogent), og magen ordnet seg stort sett helt etter at jeg kutter korn, stivelse og raske karber og holdt meg til ketogen kost.

I allefall, verden stopper ikke om man kutter meierivarer på lavkarbo, mange lever melkerivarefritt på lavkarbo. Min siste hang til å kutte all meierivarer er nok muggoster og smør...

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat