Vis enkelt innlegg
Gammel 29-10-13, 10:00   #13
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: Løp + lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av blåbær, her.

Jeg får også mindre futt når jeg ligger lavt på karbene. Merker ikke noe til det i hverdagen, men når jeg skal trene hardt er det akkurat som det høyeste giret ikke vil slå inn.

Dette er trenbart, men det tar tid. På mange måter så bruker man gjerne noe tid å komme opp i toppfart, men noen kortdistansespurter kan man kanskje ikke si at man er på lavkarbo.

Men om man i enkelte høver hvor det er behov spytter inn noe mer karbohydrater for å få en viss effekt er nok ikke det som ødelegger kostholdet.

Tror nå uansett det er vanskelig å måle hvor mye tregere/raskere man er fordi hva er referansen liksom?

Mange på lavkarbo trener jo både mer og hardere enn før de begynte fordi det henger sammen med en helt ny livstilsendring.

Hadde man vært like bevisst på kostholdet (ikke lavkarbo) og trening osv før man startet livstilsendringen så kan man ha et likere referansegrunnlag. Med dette mener jeg å si at du spiser 150-300 karbohydrater på et normalt kosthold uten mettet fett, men fremdeles uten store mengder sukker og de enkleste karbohydratene.

Dvs ren mat og grønnsaker men med ris, pasta og kornprodukter. Akkurat slik en idrettsutøver spiser. og som kjent så er det ikke mye sjokolade, småspising, godteri, kaker, cookies, boller og grandiosa hos de i konkurranseperioder :-)

Jeg er både raskere og mer utholdende nå på lavkarbo, enn da jeg spiste som idrettsutøver. Spist lavkarbo i over 2 år nå.

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat