Vis enkelt innlegg
Gammel 06-03-11, 17:01   #1
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill
Talking

Tonjes indiske chicken malai

Jeg har en stor kjærlighet for indisk mat, og etter å ha bestilt malai x antall ganger, så tenkte jeg å prøve ut min egen variant

3 store kyllingfileter
2 ts koriander
1-2 ts spisskummin
1 ss karri
1 ts garam masala
1 løk
2 fedd hvitløk
2 ts reven frisk ingefær
1 boks kokkosmelk
1 liten boks kremfløte
2 ts splenda
1 liten pose cashew nøtter
Frisk koriander

-Rist cashew nøtter i en tørr panne
-Stek kjøttet og legg til side
-Ha i smør og stek krydderene i ett minutt. Ha i oppkuttet løk i store, gode biter pluss ingefær
-stek til løken er mør
-Ha i kokkosmelk og kremfløte og kok i 5 min.
-smak til med splenda og evnt litt salt (men vær obs på at cashewnøttene også er salte)

Om den blir for tynn så må man bruke en eller annen type jevner.. Siden dette er helgemat for meg, så har jeg ikke vært så nøye på det og jevnet med bittelitt hvetemel. .Men det finnes sikkert mange andre mere lavkarbo vennelige alternativer..

-Tilsett så den stekte kyllingen, og strø over de ristede cashewnøttene og hakket frisk koriander

-Serveres med kokte kikerter/villris/ jukse ris etc og en frisk salat
-Nan brød er fy mat for oss på lavkarbo. Men kan tippe at det er mulig å lage en eller annen type lapper eller brød med litt korandier og hvitløk i som passer ypperlig..

Her er bilde av herligheten Hadde for tiden ikke noe frisk koriander og jeg greide å røre inn cashew nøttene før jeg kom på at jeg kanskje skulle ta bilde også.. men sånn ser den sånn ca ut

Velbekommen

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat