Vis enkelt innlegg
Gammel 25-11-11, 16:46   #11
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Vinn PT i et år!

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Trening, eller rettere sagt opptrening med/eller etter skade bør foretas i samarbeid med en som VET hva han snakker om ja. Det er jo forsvarlig, men PT på generelt grunnlag bare for å gå rundt på et treningssenter blir bare "dumt" for en som har for lite vett, men for mye penger.
Det som kan være ok, er å få treningsveiledning i ny og ne for å tilpasse treningen til dedikerte, klare målsetninger. Men da snakker vi en som følger deg opp, litt som Atle Kvålsvoll gjør det med Thor Hushovd.

De PT som vi ser på treningssentre er bare tullete uten mål og mening, men herregud, har jo folk penger så må de jo for all del bruke de på akkurat hva de vil. Hvis man vil kjøpe inn 20-30m3, ja kubikk med vannflasker til familien til bruk istedetfor springvann så må de da gjerne gjøre det så klart. Det ville vært like tullete, men har man penger så hvorfor ikke?

Hadde vel vært ok å kun lage mat, dusjet osv med kildevann fra "Voss vann".....


Altså. Treningsveiledning.. Vet ikke hvordan det er på andre senter, men der jeg trener blir man KUN lært opp i maskinbruk. De veilederene der er ikke interessert å engang bli med ned i frivektrommet. Det er synd, synes jeg.. Man blir ikke sterk av å sitte og jokke på maskinene der. Det finnes jo ikke funksjonellt..

Jeg skulle gjerne hatt litt hjelp, men fysioterapauten min har IKKE tid til å sette opp noe for resten av kroppen. Skuldern som er knekt og operert har jeg jo et opplegg på, som jeg utfører hos fysioterapauten annenhver dag.. Men resten av kroppen da?

Har jo litt kunnskap selv og er flink til å lytte til hva kroppen sier til det forskjellige jeg gjør, så klarer å sette opp selv, egentlig.. Men vet jo aldri da. Jeg har jo bare noen få studiepoeng i anatomi og fysiologi, så jeg er ingen skadeekspert hvertfall.

Men det er man vel ikke som PT heller, med mindre man har noen tilleggskurs i ditt og datt.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat