Vis enkelt innlegg
Gammel 14-01-09, 12:46   #12
niacin74
Juniormedlem
 
niacin74 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 28
niacin74 er på en erverdig vei

Sv: Noen som har erfaring med wii fit?

Jeg fikk nintendo wii til jul av kona, og nå i januar kjøpte jeg wii-fit og jeg må si at det er knallgøy å bruke den. Både meg og fruen benytter wii til "trene" og konkurrere mot hverandre, samt ikke minst som litt avkobling fra å sitte i sofaen å se på tv eller no lignende. Greit nok at man ikke får supertrening av wii-fit, men for oss som er overvektig er det faktisk god trening. Jo mer man spiller jo mer aktiv er man i forhold til å sitte i ro. Og det er vel litt det dette handler om. Det er lettere å trene når man har det gøy. Selv så blir jeg svett og anpusten hvis jeg kjører noen runder med rockering i kombinasjon med styrkeøvelser i wii-fit. Men jeg bruker også å varme opp på sykkel først. Spiller også med ungene og de synes også det er gøyt. Så spiller man wii-fit en time daglig så er det faktisk bra mosjon, selv om ikke kan sammenligne det med å gå en hard fjelltur (frisk luft) eller å løpe ute i en time osv.... Hvis man ønsker å forbrenne mest mulig fett kan jo man også trene vekter i kombinasjon med litt utholdenhetstrening ( det gir best resultat ) Men jeg må si at jeg synes det er mye gøyere å spille nintendo. Iallefall til jeg blir i litt bedre form mot våren slik at jeg kan supplere med å gå turer i fjellet.

__________________


Min Journal
niacin74 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sofakuren Svar med sitat