Vis enkelt innlegg
Gammel 03-03-14, 19:25   #1
Bixa
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2013
Innlegg: 3
Bixa er på en erverdig vei

Trenger litt hjelp ... (Atkins induksjon)

Hei :-)

Jeg er en 19 år gammel jente (170cm) og har (prøvd) å følge Atkins induksjon de to siste mnd. Jeg startet på 88kg og veier den dag i dag 79kg (endemålet er å nå 60kg) Burde jeg ikke gått ned mer på den tiden? Jeg leste her inne at det ikke er anbefalt å trene i starten grunnet kroppen må vende seg til kostholdet. Når er det greit å begynne å trene? Eventuelt hva og hvor intenst? Vil også nevne at jeg tok noen få spinningstimer en uke og vekten bare gikk oppover. Er det noen forklaring på dette? Ellers jobber jeg som elektriker og har en hund som krever minst en liten times tur daglig så jeg sitter ikke i ro hele tiden.

Jeg er også veldig usikker på om jeg får i meg nok eller for mye mat i løpet av en dag, har holdt på med alle slags typer dietter tidligere og er litt redd for at forbrenningen min er ødelagt. I løpet av en dag kommer karbohydratene mine ifra paprika, blomkål,løk og brokkoli. En dag for meg kan se slik ut:

Frokost: 2 egg og en paprika i hånden på vei ut døren
Lunsj: 2 laksefileter (tror de er på 150g stk? Er slike "remser" de selger på butikken med 4 fileer)
Middag: 2 koteletter med brokkoli, blomkål og løk
Jeg drikker 1,5 liter (+-) vann på jobben og drikker før jeg går på jobb og drikker ganske mye når jeg kommer hjem også. Jeg veier alle grønnsaker og ligger mellom 15-18 karbohydrater daglig (da har jeg regnet med 1 karbo per egg). Vil også legge med at jeg passer på å få mesteparten av karbohydratene mine tidlig på dagen og lar være å spise de siste timene før jeg legger meg.
Jeg prøver å variere på hva jeg spiser slik at jeg ikke blir lei og at kosten ikke blir for ensformig. Vil også bare nevne at jeg ikke bruker salt på maten.

Hvor viktig er egentlig vitaminer på dette kostholdet? Har lest at det er forskjellige meninger om dette her inne. Jeg begynte med å ta magnesium, kalium, omega 3, tran, betakaroten og multivitamin. Dette prøvde jeg en stund, men vekten bare økte.. Hvorfor? Den dag i dag tar jeg bare magnesium og lurer litt på om det hadde vært lurt å tatt kalsiumtabletter også?

Jeg drikker bare sukkerfri og kalorifri brus i helgene (ikke hver eneste helg) og i ny og ne den svarte posen med baconsvor chips. Jeg er klar over at den inneholder salt så gjør at det binder seg vann i kroppen og jeg er derfor forberedt på at det viser på vekten dagen etterpå samme som rundt menstrasjonstider.

Jeg står den dag i dag litt fast på vekten, den vil ikke ned på 78 tallet. Hin dagen veide jeg 79,1 når jeg sto opp og dagen etterpå var jeg gått opp til 79,8. Slik har vekten holdt på en stund no og jeg prøver å finne ut hva jeg gjør galt slik at jeg kan få fikset opp i dette. Tanker som: spiser jeg for lite/mye i forhold til hvor lite/mye jeg beveger meg? Er det kosttilskuddene? For lite/ mye fett? Menstruasjon? Stress? Søvn? Jeg har ikke menstrasjon no og det er en stund til jeg skal ha den. Var veldig plaget med mellomblødninger forrige mnd, blødde nesten hele mnd i strekk! Noen som vet hvorfor eller hva dette kan være?

Jeg har prøvd og failet om og om igjen, har prøvd å spise mer fett = vekten gikk opp, trene = vekten gikk opp/sto i ro osv.

Jeg drikker ikke kaffe, røyker eller snuser ikke. Har kuttet ut alkohol til jeg har nådd målet mitt.
Jeg er også i ketose og er stor fan av de store IFAene.

Håper noen kan komme med noen tips til meg, lurer spesielt på dette rundt trening på induksjon. Hvis jeg når målet mitt fortere med å spinne/løpe 2 timer daglig for å få av meg fettet så gjør jeg gjerne det! Jeg er motivert for å klare dette og jeg ønsker å nå målet mitt før sommeren og håper at dere her inne har gode tips og råd til en usikker jente takk på forhånd!

Bixa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat