Vis enkelt innlegg
Gammel 03-03-10, 21:13   #44
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ny Norsk Forskning på Ketolysekuren

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
En tilføyelse.
Ketogen diett betyr at man spiser næringsstoffer som gjør at kroppens ketonproduksjon starter (populært benevnt ketose).
Dette skjer ved ca 100 gram karbohydrat i det man spiser pr dag og øker på ved lavere inntak av karbohydrat. Efaringen viser at man kan slanke seg ved å ha et så lavt innhold av KH i det man spiser, at det gir utslag på stix, og det selv om man spiser mye fett.( Noe man må gjøre for å holde forbrenningen oppe)

Så er det flere måter å komme i ketose på.

Kostindusert ketose: man spiser en diett som på ketolysekuren og Skaldemann m.m. Dette er EN type ketogen diett.

Andre former for ketogen diett er pulverkurer eller kombinasjon av mat og pulver (EAT, mfl.)

Faste er også en metode, men farlig og frarådes på det sterkeste.

Så kan man velge konsept etter egen preferanse.

Vennlig Hilsen
Torkil P Andersen

Nå tar jeg til syden - jo faktisk - for å undervise ved Atlantis medisinske høyskole i fuengirola - så da slipper de som synes jeg er ufin å høre fra meg på et par uker

Kos deg i syden!

Sitat:

fuengirola

Leste Fungirl.... Må skaffe nye briller...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat