Vis enkelt innlegg
Gammel 14-06-18, 00:07   #7
Bebeess
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2018
Innlegg: 10
Bebeess er på en erverdig vei

Sv: Hard innsats til liten/ingen nytte. Trenger hjelp!

Jeg har aldri vært den som har kunnet spise hva jeg ville uten å legge på meg, selv ikke som barn. Jeg har en STOR svakhet for godterier i form av kaker, bakst, smågodt, spesielt sjokolade og god mat. Dette går til tider over i rein fråtsing om jeg først får smaken på det. Altså, jeg har aldri vært naturlig slank, men heller aldri "tjukk". For noen år siden tok jeg fatt i problemet som tok svært stor plass i min hverdag, la om kostholdet, skjerpet virkelig inn mine hverdagslige rutiner og gikk ned 10 kg helt på egenhånd.

Jeg har nå en veltrent og sunn kropp som står til normalvekt, men ting har stoppet opp. Jeg har ekstra fett på mage, midje, rumpe, lår og overarmer som jeg ikke er komfortabel med. Ting er "slapt". Jeg har vanligvis et magert, proteinrikt kosthold som står relativt greit til mitt aktivitetsnivå samtidig som jeg har trent jevnt, intensiv crossfit over tre år. Kroppen min tviholder på de siste ekstra "kiloene" om man kan kalle det det, til min store frustrasjon. Derfor ønsker jeg å prøve lavkarbo for å se hvilken effekt dette kan ha på meg og min kropp.

Mitt mål er ikke nødvendigvis å gå ned i vekt eller få lavere BMI, men om det er det som er resultatet for å komme dit jeg ønsker så er det greit. Om jeg går opp i vekt så er det også greit, så lenge det er vekt av muskler og ikke fett. Å ligge i kaloriunderskudd fungerer dårlig for meg da jeg føler meg konstant sulten og dermed har lettere for å sprekke og virkelig skeie ut.

Jeg tar til meg rådet ditt, Carisma, og prøver meg på maks et knekkebrødmåltid om dagen. I dag har dagen sett slik ut:

Frokost kl. 09:00:
Chiagrøt:
15 g chiafrø
15 g kokosmasse
10 g Sukrin gold
1 g kardemomme
1 g kanel
100 ml usøtet mandelmelk
50 g kremfløte
2 moste jordbær til topping

Lunsj kl. 12:00:
3 Brisk lavkarbo knekkebrød (var fortsatt sulten etter to....)
20 g ekte majones
6 slice jubelsalami
agurk

Middag kl. 18:30:
3 skiver bacon
3 stekte egg
ruccola, spinat
paprika
ca 40 g gulost

Har drukket ca. 5 imsdalflasker med vann samt 2 flasker (650ml) utblandet sukkerfri saft.

Til kvelden meldte cravingsene seg (som alltid på kveldstid!!) så jeg spiste ca. 50 g bacongull som jeg hadde liggende i skapet og to salamislices... (deriblant en av de to flaskene saft, dette hjelper meg når det står på som verst).

Jeg vil prøve å fortsette, og holde mer fokus på ren mat framfor pålegg i tuber, snacks, knekkebrød og lignende. Jeg mistenker at jeg er av den uheldige typen som må kombinere dette med å være obs på kaloriene samtidig som jeg holder et lavt karbohydratnivå. Jeg elsker maten jeg spiser og lider meg på ingen måte gjennom dette, så å fortsette å prøve meg fram synes jeg bare er spennende. Jeg setter pris på alle råd, og håper endringer vil gi resultater snart. :-)

Bebeess er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat