Tråd: Melk
Vis enkelt innlegg
Gammel 11-06-04, 08:44   #8
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Melk har kun ett aber og det er at det er slimdannende

Det er vel egentlig det som er hovedankepunktet mitt mot melk... Tenk alt det slimet nedover i tarmsystemet... Hvordan det ligger inntil og over tarmtottene og hindrer et godt næringsopptak.
Melk hemmer også opptak av jern...
I tillegg har jeg lest noe om at kalsiumet er bundet til et protein som vanskeliggjør opptaket i menneskekroppen... (husker ikke hvor...)

Jeg ville ikke hatt melk som en del av mitt daglige kosthold, og jeg ville heller ikke anbefalt noen å bytte ut

Opprinnelig lagt inn av Kristian

brus, saft, nektar, jus eller te med sukker

med melk, det ville være som å be noen å bytte fra røyk til å begynne å snuse...(Sånn for å sitte det på spissen)
Da er det bedre å drikke te med stevia (gjerne gå over til urtete), lage seg iste av frukteer med stevia (eller annet ok søtningsstoff) for å få dekket søtbehovet og generellt drikke mer vann. Juice er forsåvidt greil å drikke litt av... (men nektar er jo tilsatt sukker så det er ikke ok..) og drikke Farris.
Det finnes masse gode alternativer, og melk er ikke et av dem mener jeg..

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat