Vis enkelt innlegg
Gammel 13-02-13, 13:57   #2
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: DN: Advarer mot proteinrike dietter

Avslutningsavsnittet i artikkelen sier vel det meste om artikkelforfatterens standpunkt:

Sitat:

Vi overstrømmes fra alle kanter av teorier om mat og engasjementet er stort, men kunnskapsnivået er varierende, kommenterer hun og poengterer at kostholdsrådene fra anerkjente og seriøs ekspertise er som de alltid har vært. Spis variert. Grovt brød med pålegg og et glass melk til er sunt.

Artikkelen er egentlig god - den peker på prosesser i kroppen som avgjort har noe å si for helsen vår. Jeg synes også det er betimelig å stille spørsmålstegn ved hvorvidt store mengder protein ut over det kroppen faktisk har bruk for er heldig i lengden (jfr. psmf-dietter og lignende). Men når hun drar det dithen at lavkarbo er et gigantisk eksperiment med folkehelsen, så detter jeg av altså! Ren mat av næringstette og vitaminrike råvarer kan da umulig klassifiseres som et "eksperiment". Og jeg har enda til gode å se forskningsrapporten som stadfester at korn inneholder noe som helst essensielt for kroppen. Bah!

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat