Vis enkelt innlegg
Gammel 17-12-05, 10:59   #26
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: "Bedre uten brød" - oppsummerings/skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Ziggy

Bare litt nysjerrig... hvilken bok mener du da forklarer bedre sammenhengene med lavkarbokosthold da?!? Mener å ha lest de fleste, og av de jeg har lest, er denne boka faktisk den som kommer nærmest å forklare hva som er bakgrunnen til at et lavkarbokosthold er det vi biologisk sett er ment å ha...

Det kan godt hende du har rett i. Allikevel ville jeg heller ha anbefalt "Natural Hormonal Enhancement" av Rob Faigin. Denne er morsom, i tillegg til at den i fagkretser blir oppfattet som et imponerende stykke arbeid. Her har han valgt ut ett aspekt (hormoner), og det holder i massevis. Boka er mer helhetlig og mer overbevisende. Lutz har dekket flere sider ved low-carb, men til gjengjeld blir det mer rotete.

Opprinnelig lagt inn av Ziggy

Og en ting til... er det flere her inne med gode cellebiologiske fagkunnskaper som kunne tenke seg å være med på å skrive et "onlinehefte" her om hva det er som rent biologisk sett gjør at lavkarbokostholdet er det beste for mennesket???

Ut fra dette kunne vi så ha laget en "light" versjon som en intro til nye interesserte...

Det høres ut som en veldig god ide! Er nok mange som lurer på denne biten. Og det kunne vært fint med en oversiktlig beskrivelse, som sammenfatter de biokjemiske argumentene som taler for low carb.


Når det gjelder min oppfatning av "Bedre ute brød" så er det godt mulig at jeg er for kresen. Jeg skal innrømme at jeg hadde veldig høye forventninger til boka. Når jeg kjeder meg igjennom store deler av den, så er det godt mulig at det er fordi det er gammelt nytt for meg. Jeg kommer uansett ikke til å anbefale den til hvemsomhelst.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat