Vis enkelt innlegg
Gammel 16-11-12, 10:05   #13
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Dette er SCD dietten som jeg går på!

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Det finnes lite info på norsk dessverre. Du må gjerne be henne kontakte meg (sender deg en prikk med mail adresse) så kan jeg hjelpe henne så godt jeg kan.
Jeg har faktisk en asperger diagnose selv og har opplevd å bli mindre autistisk av SCD.

I siste utgave av VOF så står det litt på norsk om SCD ellers er det meste engelsk.

Hei

Takk skal du ha. Kanskje jeg kan kjøpe et VOF til henne. Hun er egentlig russisk og håndterer ikke norsk kjempegodt heller. Hun bruker veldig mye tid og energi på å prøve å skrive søknader og mailer, så jeg lovde jeg skulle prøve å undersøke litt. Jeg tror det hun trenger er litt praktisk hjelp til hva hun kan lage av mat. Så jeg har prøvd å lete etter oppskrifter. Men jeg ser i ditt tilfelle så spiser du bare noen typer grønnsaker som er kokt veldig lenge. Så vidt jeg vet er ikke dette noe legen har fortalt henne om. Jeg vet de også har tatt noen avføringsprøver de har sendt til USA i denne sammenhengen. Jeg forstod det sånn at de prøvene skulle fortelle noe om hva de kunne spise og hva de ikke kunne spise. Jeg har også lånt henne boka kjernesunn mat, for jeg vet at den familien hadde en gutt som ikke lenger ble regnet som autist, så lenge han spiste riktig mat.

Jeg skal undersøke litt til. Kanskje jeg hjelper henne med å komponere en mail til deg om hun har noen spesifikke spørsmål. Hun klarer å si det på norsk, men hun synes det skriftlige er litt vanskelig. Av og til sender hun mail til legen med spørsmål, men han svarer ganske dårlig og tar mangehundrekroner for det når han gjør det.

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat