Vis enkelt innlegg
Gammel 09-06-11, 11:49   #12
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Plutselig overfølsom for kaffe?

Opprinnelig lagt inn av Fredrikke07, her.

Jeg har det også sånn som du beskriver når jeg drikker kaffe..føles som om jeg skal svime av. har i tillegg veldig lavt blodtrykk, 70/45, så har tenkt at det har hatt noe med det å gjøre..

Håper noen her inne kan gi et svar på hvorfor man får disse symptomene pga kaffe.

Nå drikker ikke jeg kaffe, så jeg kan ikke kommentere på koblinga.... men med så lavt blodtrykk vil jeg tro at det nok er grunnen til følelsen av å skulle svime av.

Selv havna jeg på legevakta i helga etter avsviming. Blodtrykket blei målt til 100/60, så det er jo faktisk en del høyere enn ditt. Jeg har også slitt med lavt blodtrykk veldig lenge, men jeg er jo ikke i nærheten av ditt. I uke to eller tre av ketolysekuren hadde jeg også episoder om morran hvor jeg holdt på å gå i dørken... lavt blodtrykk kombinert med lavt blodsukker (og den slappheten man får når man omstiller kroppen fra karber til fett) kan være ganske brutal.

Men det kan nok være at noen med så lavt blodtrykk er litt ekstra følsomme for kaffe, uten at jeg har en logisk forklaring på hvorfor.

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat