Vis enkelt innlegg
Gammel 11-09-11, 21:21   #11
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Gutt på 8 som trenger omlegging av kosten ...

Opprinnelig lagt inn av JanneBL, her.

Bare for å muntre deg opp litt: Jeg var akkurat lik når det gjaldt mat før. Helt frem til jeg var 13-14 spiste jeg nesten ingenting annet enn pølser, kjøttdeig og poteter. Men jeg innså rett å slett selv at det var ganske lurt å spise litt mer variert, og begynte å spise mer og mer forskjellige ting. Noen ting var vanskligere og like enn andre, men den dag idag er det kun rå løk jeg ikke liker Så kanskje det hjelper å forklare han hvorfor han burde spise litt mer variert?

Fornuftsmessig forstår han det, men han klarer bare ikke å få det i seg, Han brekker seg rett og slett...

Men noe går da rett veg
Jeg har endelig funnet lavkarbobrød han liker, og nistematen er omgjort fra brødskiver med ymse pålegg, til lavkarbobrød med masse frø i med kjøttpålegg, omelett, en god porsjon frukt og eventuellt noen få mandelkjeks og paprika.
Hjemme veksles det på melkemat (fortsatt, men i allefall færre måltider og med helmelk isyedenfor lettmelk), omelett og lavkarbobrød med smør og pålegg.

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat