Vis enkelt innlegg
Gammel 14-03-13, 08:10   #18
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Barn og mengder

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Ingen grunn til å få vondt... Når min jente har lyst til å spise en hel brokkoli eller et lass med kjøttsaus med masse grønnsaker i så får hun lov til det. Hadde det vært snakk om 200 gram pasta så hadde det vel vært litt annerledes? Det hender kanskje en gang i måneden at hun gafler innpå, så det er ingen fare. Mitt barn er, og har alltid vært, helt på "normalen" med både vekt og høyde. Hun regulerer dette veldig fint selv, så da ser jeg ingen grunn til å blande meg inn i hennes naturlige spiserytme.

Jeg fikk et skrudd forhold til mat og har vært og er overvektig mye fordi at alle skulle ha meg til å spise opp maten min, selvom jeg ikke var sulten. De fortalte helt sikkert meg også at jeg var flink som spiste opp. Men det er ingenting bra med å spise opp mat når man er mett, bare fordi at man liksom er "flink" da.

Tror det er mange ting man bare kommenterer slik, som å være flink. Egentlig er det en vurdering, som man ubevisst slenger ifra seg. På lekeplassen, sånflink du er til å klatre. Når de tegner, så fin tegning.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat