Vis enkelt innlegg
Gammel 26-05-13, 22:55   #16
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Matpakke uten egg til 11-åringen?

Huff,... det er vanskelig for dem som er virkelig hyperallergisk sønnen til ei vennine av meg er slik. For han kunne det vert nok at det var egg i samme rom så kunne han få blodige sår i ansiktet og ellers på koppen. Så jeg forstår at skolen forsøker å ta vare på ungen.
Kan rundstykker/matmuffins bakt med egg brukes eller vil det også kunne gi reaksjon? Jeg har gode erfaring med f.eks. dissehttp://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=54238 med noe godt pålegg og godt smurt inn med smør er det mye energi og næring i dem som holder lenge! Jeg bruker å lage skikkelig fyll til dem som f.eks en god klat guacamole og et grillet kyllingfilet med salat og agurk og tomat på toppen. Nam-nam! Har også bakt disse rundstykker med fyll inni som piroger. Hva med avocadomuffins? Jeg har bakt med en del kokosmel slik at deigen blei relativt fast så det gikk an å rulle den ut som rundstykker. Godt med smør og pålegg så fungerer det supet! Hva med pizzasnurrer eller minipizza? Eller minipai? Godt med smør og egg i bunn og kjøtt og fløte/crem fraishe i fyllet og masse ost på toppen. Man må bare passe på å få nok fett og protein i maten - energi og næring som varer lenge! Liker hun avocado? Det er jo godt å ha med som ekstra i matpakken. Hva med skiver/ stenger av noen gode salamipølser/rødvinsnabb? Eller sånne tynne lange ølpølser? Greit å ha som ekstra snack.

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt

Sist redigert av Moogie : 28-05-13 kl 20:19.
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat