Vis enkelt innlegg
Gammel 04-07-07, 11:34   #18
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Atkins fettfaste

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Hvis du har vært i ketose i 6 mnd uten å gå ned i vekt, så ville vertfall jeg gått til en lavkarbokyndig lege,(f.eks på Lindbergklinikken) og fått tatt blodprøver og blitt vurdert for insulinresistnes og andre sykdommer som kan gjøre at en ikke går ned i vekt/ har problem med å gå ned.

Signer denne!
Dersom man har hormonproblemer, insulinresistens eller andre lignende problemer så er det å prøve og gå ned i vekt som å "kjøre bil med håndbrekket på", desverre.
Men det finnes hjelp! Lindbergklinikken har kyndige leger som gjør grundige undersøkelser, og ofte finner de ut hvorfor du ikke går ned.

Min erfaring:
Jeg gikk på lavkarbo/vanlig Lindberg-kost et års tid, og etter noen måneder så stoppet vektnedgangen. Jeg oppsøkte Lindbergklinikken etter en tid, og da viste det seg at selv med lavkarbo-kosthold så hadde jeg så høy insulinproduksjon (insulinen var helt på ville veier etter årevis med brød, pasta, ris, sukker, osv) og så mye hormonelle plager at det måtte sterkere krutt til. Jeg ble satt på Eurodietten, som ikke akkurat er a walk in the park, men nå renner kiloene av! Akkurat som å starte kroppen på nytt!

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat