Vis enkelt innlegg
Gammel 23-05-11, 00:07   #22
Siljenh
Juniormedlem
 
Siljenh sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Tromsø
Alder: 37
Innlegg: 27
Siljenh er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Klara, her.

Siljenh -

Så flink mor du har, som skjønte hva som feilet deg!
Helt utrolig at legene ikke klarte å ta ordentlig tak i det! Har du blitt utredet ordentlig nå?

Legene bryr seg egentlig ikke. Jeg har ikke vært på sykehuset etter at jeg begynte på metformin i fjor. Å den klarte jeg ikke i mer enn tre uker, men jeg fikk jo litt effekt da I og med at jeg ennå ikke ønsker barn så gidder jeg ikke mase så mye på sykehuset. Jeg skjønner at for mange av legene er ikke vi pcos folk så viktige, så til jeg virkelig trenger dem så holder jeg meg unna. Jeg skal klare å gå ned i vekt med lavkarbo, og så kan legene si hva de vil. Så håper jeg at når jeg vil ha barn så har lavkarbo hjulpet meg dit jeg må være for å få det til. Når jeg var 16 og ville ha p-piller var jeg innom en type helsestasjon og der var det en helsesøster eller noe som sa følgende når jeg fortalte om mine menstruasjonsproblemer: Du må være klar over at med slike mens problemer kan du nok ikke få barn. I dag vet jeg at hun nok har uttrykket seg litt feil, men den gang da var det et stort slag i magen. Derfor brukte jeg store deler av tenårene mine på å bearbeide denne tanken på at jeg ikke kunne få barn, og har nok etter det bestemt meg for at jeg ønsker å adoptere. I dag har jeg litt mer kunnskap og vet at mange med pcos klarer å få barn, men klarer det ikke. Å når jeg ønsker det kan det bli en kamp, og hvis jeg taper den kampen må jeg utforske andre muligheter. Det høres kanskje litt kynisk ut, men det er liksom det jeg har forberedt meg på gjennom mange år før jeg ble litt mer opplyst.

Jeg håper at dere som prøver og prøver å få barn, får det til. Jeg kjente en gang en dame som hadde 5 aborter, noen tidlig og noen seint i svangerskapet, før hun endelig klarte å komme seg gjennom hele. Å være vitne til en slik kamp er tungt, og jeg føler med alle som må gjennom noe slikt.

__________________



Siljenh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, men prøver å ha fordelingen 5-20-75 Svar med sitat