Vis enkelt innlegg
Gammel 25-07-11, 19:28   #8
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Blodsukkermåler?

Opprinnelig lagt inn av tinamejo, her.

Jeg kjøpte en til 99 kroner, men de strimlene og nålene blei nesten 400kr tilsammen. Men det er veldig gøy å teste det ut..
Selv får jeg kjempelavt blodsukker på nettene, ned på 2,8 og sånn.. Det skal liggge på mellom 4 og 6 tror jeg - correct me if I'm wrong.
Når jeg begynner å bli dårlig, så tester jeg meg.. Og det er ikke alltid mat gir en blodsukkerstigning, kanskje fordi maten ikke inneholder noe sukker, noen som veit?

Fastende blodsukker(etter 6-8 timer uten mat/drikke) skal ligge mellom 4 og 6, ja.
Det som ellers er interessant er hvor mye bls stiger etter måltider med eller uten karber og om bls er tilbake til normalen etter ca 2 timer.

Blodsukkeret stiger om kroppen tilføres karbohydrater, men skal jo ikke reagere stort om det ikke er mye karber i maten.

Kroppen produserer også glukose selv, så fastende blodsukker er ikke alltid helt til å stole på, særlig hos oss som tilfører lite glukose gjennom maten. Dette fordi kroppen da må ordne opp selv og dette skjer ikke jevn gjennom døgnet feks.
Er i følge dia- spl min mange variabler som virker inn på bls og disse er alle forskjellige fra person til person.

Du sier du tester når du begynner å bli dårlig, hvordan dårlig og hva viser måleren da?
Er bls 2.8 på natt også når du spiser lavkarbo?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat