Vis enkelt innlegg
Gammel 25-11-10, 21:14   #1
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Mål for 2011 - sunnere kosthold for ungene mine

Jepp! Jeg pleier aldri å ha nyttårsforsetter, men ved dette årsskiftet skal jeg ha ett - nemlig å gi ungene mine et sunnere kosthold i 2011! Guttungen på 12 år er ikke så ille, han er villig til å smake på nye ting og spiser egentlig ganske variert om han får muligheten til det. Men jentungen på 10 år derimot...

Hun er kresen så det holder! Det går i ristet havrebrød (med 4 på grovhetsskalaen, kjøper ikke annet nå) med innherredsost (brunost)... Hun kan faktisk kjøre innpå 6-8 skiver når hun kommer hjem fra skolen! Men da blir det ikke middag før til kvelds for å si det sånn.

Jeg har nå bestemt meg for å ta tak i middagene først og fremst og få dem sunnere for ungene. Litt fedon-aktig ser jeg for meg, for helt lavkarbo kommer de ikke til å spise. Lørdagsgodtet skal de få fortsette å ha, men kan kanskje bytte ut noe av det med tørket frukt f.eks., det er de jo veldig glad i.

Det går litt for mye i pose-tomatsuppe dessverre... Men ikke si at jeg skal lage selv, det spiser de nemlig ikke, det er jo tomatbiter i den! Selv om jeg kjører tomatene i blenderen så blir de jo ikke helt finmost, men kanskje akkurat det blir annerledes med stavmikseren?

Andre med nyttårsforsetter i forhold til eget eller barnas kosthold?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat