Vis enkelt innlegg
Gammel 25-06-13, 17:50   #2
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Røsti av sellerirot

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

En av få potetting jeg pleide å like, røsti-poteter, har jeg funnet en hva jeg anser som fullgod erstatning for! Dette ble skikkelig bra!

Du trenger:
- Ca en kvart sellerirot
- En halv gul løk
- Et egg
- En skvett olje (jeg brukte oliven)
- En ts fiberhusk
- Masse pepper, og salt etter smak

Riv sellerirota og løken på rivjern (ev. maskin som gjør tilsvarende jobb). La det ligge i en bolle en stund, inntil mesteparten av den overflødige væsken har rent ned i bunnen. Hell det ut, og klem på resten for å få ut litt mer.
Bland inn egg, fiberhusk og salt og pepper, rør godt, og la stå i ca fem minutter (så massen får bundet seg), før du steker dem i stekepanne på middels varme, og så freser dem litt ekstra på høyere varme til de er gylne.

PS: For de som spiser meieriprodukter går jeg ut fra at både egget og fiberhusken kan erstattes med revet ost.

Dette er snaddermat! HER er en variant med ost. NYDELIG!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat