Vis enkelt innlegg
Gammel 07-02-11, 21:48   #21
ftdmia
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 34
Innlegg: 155
ftdmia er på en erverdig vei

Sv: Ansiktsfett først eller sist til å bli borte?

Opprinnelig lagt inn av Bombus, her.

Kan du beskrive utfall og markløft? Knebøy og sannsynligvis utfall (hvis det er hva jeg tror) er vanlige øvelser på trimmen min. Markløft kanskje ikke.

I markløft bruker man en stang med vekter på. Som ligger på bakken (derav markløft, eller på engelsk: deadlift) man bruker i hovedsak ryggen og rumpen til å løfte stangen opp til hoftenivå før man setter den ned igjen. I begynnelsen vil du kanskje prøve deg på kun stangen (den veier 20kg i seg selv). Da er det ofte lurt å sette stangen oppå noe, f.eks en step på hver side, slik at stangen kommer i riktig høyde.

Her er en film som beskriver hvordan du gjør deg klar for å få mest mulig riktig form:

http://www.youtube.com/watch?v=Syt7A23YnpA

Markløft er kanskje en av de viktigste styrkeøvelsene pga det er en veldig kompleks øvelse hvor du bruker mye av kroppen. Hvis du gjør det feil kan det være veldig dårlig for ryggen, hvis du gjør det riktig er det en superbra øvelse! Få gjerne hjelp fra noen som har gjort det før første gang du prøver deg. Den vanligste feilen er som regel at man krummer ryggen når man løfter, og det er ikke alltid lett å merke selv hvis man gjør det.


Ang. hvor man mister fett først er dette hovedsakelig genetisk og kan variere fra person til person.

__________________
Loading Swag...
████████████████ 100%
ftdmia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen filosofi i denne gården Svar med sitat