Vis enkelt innlegg
Gammel 29-06-13, 01:53   #17
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Blodsukkermåling

Tja, om prøvene var så følsomme hadde jeg hatt et problem; jeg sjekker blodsukkeret opp til 15 ganger til dagen; jeg har en hel haug med sykdommer som stresser kroppen, er oppe i et skikkelig stress for tiden fordi AS Helse-Norge, eller iallefall min pasientansvarlige lege har gitt meg opp, og jeg har måtte finne hjelp på det private markedet, jeg sulter sakte men sikkert fordi kroppen min ikke tresponderer på haugene med kalorier jeg trør i meg hver dag (veier under 40 kilo nå), og likevel har jeg grei kontroll på blodsukkermålingene. Om prøvene var så følsomme, så skulle jo mine målinger vært i hytt og vær og ikke jevne og fine?

Jeg kjøper rett og slett ikke den teorien til legene dine.
Det som er rimelig klart er at leger HAR sagt at type 2 ukke trenger og sjekke blodsukkeret så ofte, men store, store grupper diabetikere over hele verden ser at ved og kontrollere blodsukkeret ofte og holde blodsukkeret så stabilt som mulig hele tiden, minimerer følgeskadene som diabetes drar med seg slik som synstap, nevropati, infarkt, amputasjoner, etc.

Det er akkurat samme prinsippet at leger og slikt HAR sagt at fett er farlig og at vi trenger poteter og korn.
Jeg blander ikke to ting; jeg viser til to forskjellige ting der leger HAR sagt noe annet enn det vi i dag vet er sannheten.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat